Warunki gwarancji dotyczące transmiterów i sensorów Eversense E3 (od 1 września 2024 r.)
- Ascensia Diabetes Care Poland sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie ("Ascensia") udziela Klientowi gwarancji w rozumieniu art. 577 Kodeksu cywilnego ("Gwarancja") na transmitery i sensory Eversense E3 (dalej, odpowiednio, jako: "Transmiter" i "Sensor", zaś łącznie jako „Produkty”, a każdy osobno jako „Produkt”) zakupione począwszy od dnia 1 września 2024 r. u Autoryzowanych Sprzedawców na terytorium Polski, wskazanych na stronie internetowej dostępnej pod adresem: https://www.ascensia.pl/eversense-e3/coverage/How-to-get-Eversense/. Warunki Gwarancji zostały określone poniżej:
- w odniesieniu do Sensorów - Ascensia udziela Gwarancji na okres 180 dni liczonych od rozpoczęcia użytkowania Sensora przez pacjenta. Za rozpoczęcie użytkowania Sensora uważa się moment jego implantacji przez pracownika służby zdrowia. W ramach Gwarancji dotyczącej Sensorów, Ascensia zobowiązuje się do spełnienia następujących świadczeń wobec Klienta:
- w przypadku ujawnienia się wady Sensora nie później niż w 90 dniu po rozpoczęciu jego użytkowania przez Klienta, Ascensia zobowiązuje się – według wyboru Klienta - albo nieodpłatnie wymienić Sensor na nowy, albo zwrócić Klientowi część ceny Sensora wskazanej na dokumencie potwierdzającym jego zakup, obliczoną proporcjonalnie względem ilości dni, jakie pozostały do upływu terminu 180 dni używania Sensora, a przez które to dni Klient nie mógł używać Sensora z powodu jego wady lub z powodu zakończenia pracy przez Sensor przed upływem 180 dni;
- w przypadku ujawnienia się wady sensora między 90 a 180 dniem po rozpoczęciu jego użytkowania przez Klienta, lub w przypadku zakończenia przez Sensor pracy w ww. okresie*, Ascensia zobowiązuje się zwrócić Klientowi część ceny Sensora wskazanej na dokumencie potwierdzającym jego zakup, obliczoną proporcjonalnie względem ilości dni, jakie pozostały do upływu terminu 180 dni używania Sensora, a przez które to dni Klient nie mógł używać Sensora z powodu jego wady lub z powodu zakończenia pracy przez Sensor przed upływem 180 dni.
*Czas działania Sensora wynosi maksymalnie 180 dni, lecz nie w każdym przypadku Sensor będzie działał przez tak określony maksymalny czas. Zakończenie pracy przez Sensor na krótko przed upływem 180 dni użytkowania może wynikać z różnych przyczyn, w tym przyczyn natury fizjologicznej, i nie musi to być równoznaczne z wadliwością Sensora lub jego niezgodnością ze specyfikacją. Niemniej, kierując się troską o dobro Pacjentów, Ascensia obejmuje również takie sytuacje ochroną na podstawie niniejszej Gwarancji.
- w odniesieniu do Transmiterów - Ascensia udziela Gwarancji na okres 1 roku, liczony od dnia pierwszego uruchomienia Transmitera tzn. pierwszego połączenia Transmitera z Sensorem. W ramach Gwarancji dotyczącej Transmiterów, w przypadku stwierdzenia wady transmitera Eversense, Ascensia zobowiązuje się do wymiany transmitera na nowy.
- Produkt użyty niezgodne z jego właściwym zastosowaniem, wskazanym w ulotce załączonej do Produktu, nie jest objęty Gwarancją.
- Dokumentem uprawniającym do skorzystania z Gwarancji jest faktura dokumentująca zakup Produktu.
- Niezależnie od powyższych uprawnień przyznanych Klientowi na podstawie Gwarancji, Klientowi przysługują także, z mocy prawa oraz ze strony i na koszt sprzedawcy, uprawnienia i środki ochrony prawnej z tytułu niezgodności towaru z umową przewidziane w przepisach prawa. W ramach ww. uprawnień, w razie stwierdzenia niezgodności Produktu z umową, na zasadach określonych w przepisach prawa, Klientowi przysługuje prawo do żądania jego naprawy lub wymiany, a w określonych przypadkach, także uprawnienie do obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy.
- Wszystkie reklamacje na podstawie udzielonej przez Ascensia Gwarancji (pkt 2 powyżej) Klient powinien kierować do Działu Obsługi Klienta Ascensia:
- telefonicznie + 48 22 372 72 20 wew. 4 od poniedziałku do piątku w godz. 9 .00 – 17.00
lub
- drogą elektroniczną na adres: eversense.pl@ascensia.com
Ascensia przeprowadzi kontrolę mającą na celu sprawdzenie jakości reklamowanego Produktu (jego ewentualnej wady) lub niezgodności Produktu z umową i poinformuje Klienta o sposobie rozpatrzenia reklamacji drogą elektroniczną na adres podany podczas telefonicznego zgłoszenia lub na adres z którego zgłoszenie zostało wysłane. w terminie do 14 dni od daty złożenia reklamacji.
- W razie stwierdzonej wady Produktu lub jego niezgodności z Zamówieniem, Ascensia pokryje koszty wysyłki w związku z odesłaniem Produktu i nie obciążając Klienta żadnymi dodatkowymi kosztami.
- W przypadku wymiany Produktu na nowy, bądź odstąpienia od umowy – własność wadliwego Produktu przechodzi z powrotem na Ascensia.
Regulamin reklamacji transmiterów i sensorów Eversense I.2023.pdf